عنوان(هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث)

هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث|50675236|flh1443948|
هم اکنون فایل با مشخصه ی هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

حجم فایل : 539.9 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 13
بنام خدا هندسه سال دوم دبیرستان
فصل 3(تالس در مثلث) قضیه تالس و نتایج آن :
قضیه تالس : اگر پاره خطی موازی با یکی از اضلاع مثلث طوری رسم شود که دو ضلع دیگر را قطع کند ، در این صورت نسبت پاره خط های ایجاد شده روی دو ضلع با هم برابر است . اثبات قضیه تالس : عکس قضیه تالس :
اگر در مثلث ABC دو نقطه ی N و M روی اضلاع AB و AC طوری انتخاب شوند که
آن گاه می توان نتیجه گرفت که موازی است . اثبات عکس قضیه تالس : مثال :
در شکل مقابل PQ با BC موازی است ، مقدار X را بدست آورید .
طرفین وسطین مثال :
در مثلث ABC ، . با استفاده از قضیه تالس ثابت کنید :
ق . تالس در AFB ق . تالس در ABC مثال :
در شکل مقابل مقدار X و Y را بیابید .
نتیجه :
در هر مثلثی اگر وسط های دو ضلع مثلث را به هم وصل کنیم ، پاره خط ایجاد شده با ضلع سوم موازی است و طول آن نصف طول ضلع سوم است .

عکس قضیه تالس در ذوزنقه ها هم برقرار است . قضیه تالس در خطوط موازی :
اگرچه چند خط موازی ، دو خط مورب را قطع کنند ، پاره خط های متناظر ایجاد شده روی دو خط مورب متناسب اند . نتیجه :
در یک ذوزنقه ، پاره خطی که وسط های دو ساق را به هم وصل می کند ، با قاعده ها موازی بوده و طول آن برابر با میانگین طول قاعده هاست . پایان...



مطالب دیگر:
🔍دانلود تحقیق درباره نظریه های فرزندپروری word🔍دانلود تحقیق درباره نوشتن و انشا نویسی word🔍دانلود تحقیق درباره هوش و اندازه گیری آن word🔍دانلود تحقیق درباره هوش هیجانی و چارچوب های مفهومی آن word🔍دانلود تحقیق درباره هوش هیجانی و رویکردها word🔍دانلود تحقیق درباره هویت و هویت یابی word🔍دانلود تحقیق ارزش ها و ماهیت آن ها با فرمت ورد🔍دانلود تحقیق ارتباط افسردگی و صرع با فرمت ورد🔍پاورپوینت بازاريابي؛ مديريت رابطه سودمند با مشتري ( فصل اول كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده )🔍پاورپوینت شركت و استراتژي بازاريابي، همكاري براي ايجاد رابطه با مشتري (فصل دوم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت محیط بازاریابی (فصل سوم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده)🔍پاورپوینت مدیریت اطلاعات بازاریابی (فصل چهارم كتاب اصول بازاریابی كاتلر و آرمسترانگ ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت بازار مصرفي و رفتار مصرف كنندگان (فصل پنجم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری (فصل ششم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری مدار (فصل هفتم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت استراتژی محصول، خدمات و برند (فصل هشتم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت ایجاد محصول جدید و استراتژیهای چرخه عمر محصول (فصل نهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍پاورپوینت قیمت گذاری محصولات؛ شناسایی و جذب ارزش مشتری (فصل دهم كتاب اصول بازاریابی كاتلر ترجمه فروزنده)🔍دانلود تحقیق درباره استرس شغلی و نظریه هایی در رابطه با آن word🔍دانلود تحقیق در مورد اضطراب و رویکردهای نظری به آن  docx🔍دانلود تحقیق در مورد انگیزش و پیشرفت تحصیلی  docx🔍دانلود تحقیق در مورد انگیزه پیشرفت تحصیلی و زمینه های اجتماعی آن docx🔍دانلود تحقیق در مورد تعهد سازمانی و تفکر سازنده  docx🔍دانلود تحقیق درباره خانواده و زندگی زناشویی word🔍دانلود تحقیق درباره خودپنداره تحصیلی word